ה'פרוטקשן': המשטרה פשטה על הכפר 'טובא זנגריה'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ה'פרוטקשן': המשטרה פשטה על הכפר 'טובא זנגריה'

    חשד להצתות וגביית דמי חסות: משטרת מחוז צפון פשטה בנוכחות השר לביטחון לאומי והמפכ"ל על הכפר טובא זנגריה ועצרה 14 חשודים. החקירה החלה על רקע הצתת משאית בישוב טפחות, לצד אירועי הצתה במרחב כנרת כולו, בהם הצתת סירות עוגנות, בניסיון לאלץ את בעלי העסקים לשלם דמי חסות ״פרוטקשן״

    צילום: דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוטרי המחוז הצפוני פשטו הבוקר(ב') על מספר יעדים בכפר טובא זנגריה וישובים נוספים ועצרו 14 חשודים, בחשד לביצוע עבירות הצתה וסחיטת דמי חסות באזור מרחב כנרת.

    הפשיטה נערכה בתום חקירה סמויה שהחלה על רקע הצתת משאית בישוב טפחות, לצד אירועי הצתה במרחב כנרת כולו, בהם הצתת סירות עוגנות, בניסיון לאלץ את בעלי העסקים לשלם דמי חסות (״פרוטקשיין״).

    לפנות בוקר ניתן האות ושוטרי המחוז הצפוני ולוחמי מג"ב פשטו על מספר יעדים בכפר, שם עצרו לחקירה 10 חשודים, בחשד לעבירות הצתה, תקיפת שומר ועוד במטרה לאלץ עסקים לשלם דמי חסות, תחת מסווה של פעילות שמירה.

    4 חשודים נוספים נעצרו ברומת הייב, דובב, עלמה וגוש חלב. עם מעצרם של החשודים, תפסו כוחות המשטרה ציוד רב המסייע בגיבוש תשתית ראייתית להעמדת החשודים לדין.

    החשודים יובאו בהמשך היום לבית המשפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם והחקירה בראשיתה.

    השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר: "פעילות חשובה מאוד. מתקשרים אלי אנשים ואני שומע את הכאב, את הייאוש, את החומרה בתופעה הזו שנקראת פרוטקשן. יש כאן אנשים נורמטיבים אבל יש גם כאלה שלא וצריך שיהיה ברור המסר שאנחנו מנהלים מלחמת חורמה בלא נורמטיבים, שממררים את חיי התושבים כאן, יהודים וערבים כאחד. אני יודע שהמפכ"ל מוביל הרבה מבצעים באיזורי פרוטקשן, תופעת הפרוטקשן כאן יוצאת מפרופורציה וחוצה את כל הקווים האדומים וחשוב שנמשיך להיות אינטנסיבים, המחסומים האלה צריכים להיות כאן כל הזמן. יש כאן קצינים מעולים ושוטרים מעולים".

    מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: "אני מברך את הכוחות שפעלו הלילה בשלב המעצרים אחרי תקופה של פעילות סמוייה שמטרתה טיפול שורשי בתופעת גביית דמי החסות וההצתות. המבצע הלילה הוא חלק משורה של פעילויות שמשטרת ישראל מובילה בתחום הטיפול בתופעות הפשיעה השונות. נמשיך באפס סובלנות וביד קשה שאינה מתפשרת מול מחוללי הפשיעה ומול הטרור הפלילי , זו מלחמה יום יומית ואנחנו נהיה בה ראשונים למען חיזוק תחושת הבטחון של הציבור".

    מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה: "בתקופה האחרונה היו הצלחות רבות בלחימה בפשיעה במחוז הצפון,מארגוני פשיעה קטנים ועד גדולים. הצלחה זו היא תוצאה של מאמצים מודיעיניים ומבצעיים ומדיניות תקיפה נגד מחוללי הפשיעה. יחד עם זאת ישנן עדיין כנופיות שמתעסקות בפרוטקשן ובהצתות. גל המעצרים הזה בטובא הינו חלק ממכלול הפעולות ההתקפיות,פעולות אלו ימשכו באופן רצוף ללא הפסקה עד שנרסק את הכנופיות".

    כאמור, השר לבטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר ומפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ביקרו בכפר טובא זנגריה ועמדו מקרוב אחר מבצע המעצרים הנרחב של המחוז הצפוני כנגד מחוללי פשיעה בעבירות הצתה וגביית דמי חסות. במקום ניתנה לשר והמפכ״ל סקירה של סממ״ז צפון תת ניצב קובי קרני על הפעילות של הכוחות בשטח ועל הפעילות הצפוייה לאורך היום.

    video
    play-sharp-fill


    0 תגובות